Τρίτη, Οκτωβρίου 13
O Υφυπ Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφτηκε στην Εγνατία Οδό
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε χθες την "Εγνατία Οδό" στα τμήματα των νομών Γρεβενών και Ιωαννίνων.
Ειδικότερα, επισκέφθηκε το εργοτάξιο της γέφυρας του Κεντρικού Άξονα της Εγνατίας, στο Μικρό Περιστέρι του Δήμου Εγνατίας, στο Νομού Ιωαννίνων.
Ενημερώθηκε από τον υπεύθυνο του εργοταξίου , ο οποίος σημείωσε πως: "εάν δεν υπάρξουν άλλα προβλήματα, αρχές του νέου χρόνου θα μπορεί να παραδοθεί σε χρήση η γέφυρα του οριζόντιου άξονα στο Περιστέρι".
Μετά την ενημέρωση, ο κ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων τόνισε ότι η "Εγνατία Οδός" είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα μας, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Πρέπει να είναι περήφανοι όλοι οι Έλληνες για το έργο αυτό. Η κατασκευή της ξεκίνησε την δεκαετία του '90 και προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς, βάζοντας με αυτό τον τρόπο στο συρτάρι τα σχέδια τρίτων για την κατασκευή της "Παρα-Εγνατίας".
Ήταν και είναι μια μεγάλη γεωστρατηγική επιτυχία που αποδεικνύει πως όταν το πολιτικό σύστημα στη χώρα μας βάζει υψηλούς στόχους, μπορεί να τους πετύχει.
Για να αποκτήσει όμως και τον ευρύτερο αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό της χαρακτήρα η Εγνατία, θα πρέπει να κατασκευαστούν και οι κάθετες συνδέσεις της με τις Βαλκανικές χώρες, όπως και οι κόμβοι και οι συνδέσεις με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα από την Ήπειρο, την Θεσσαλία, τη Μακεδονία μέχρι τη Θράκη.
Το όραμά μας, δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός οριζόντιου άξονα γρήγορης και ασφαλούς διακίνησης από την Ανατολή στη Δύση και αντιστρόφως. Το όραμα μας είναι η Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης, δηλαδή, ένα σύνολο υποδομών σε όλο τον μεθοριακό χώρο που θα βγάζει από την διαρκή απομόνωση και υστέρηση όλες τις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Αυτό είναι το σχέδιό μας, θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να το υλοποιήσουμε.
Η Βόρεια Ελλάδα, που γνώρισε και γνωρίζει μεγάλη οικονομική και κοινωνική υποχώρηση τα τελευταία χρόνια, μπορεί με ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο να κερδίσει την χαμένη ανάπτυξη και ευημερία. Μπορεί να δημιουργήσει τη Βιώσιμη και Πράσινη ανάπτυξή της και τη δυναμική εξωστρέφειά της. Θέλω όμως να τονίσω ότι όπως διαπιστώνουμε όμως, παρ' όλες τις προεκλογικές φιέστες των Ευρωεκλογών, ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Πριν ένα μήνα δόθηκαν δύο τμήματα σε χρήση ενώ η γέφυρα στο Περιστέρι, όπως μας διαβεβαίωσε και ο υπεύθυνος του εργοταξίου, εάν δεν υπάρξουν άλλα προβλήματα, θα δοθεί σε χρήση στις αρχές του 2010.
Η πραγματικότητα μας δικαιώνει απόλυτα. Δικαιώνει τον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος στην προεκλογική του ομιλία στα Γιάννενα είχε τονίσει πως τα έργα τις Εγνατίας προχωρούν με αργούς ρυθμούς λόγω της υποχρηματοδότησης και πως ο οριζόντιος άξονας ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Θυμίζω πως το ίδιο βράδυ ο κ. Κουμουτσάκος, εκπρόσωπος της ΝΔ, έσπευσε να ισχυριστεί πως ο κ. Παπανδρέου δεν λέει την αλήθεια και πως ο οριζόντιος άξονας έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται με δάνεια που ξεπερνούν το 1 δις € της εταιρείας Εγνατία Α.Ε. Ο κρυφός αυτός δανεισμός έγινε με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας και δεν έχει εγγραφεί στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα.
Από πέρυσι τέτοια εποχή, λόγω των επιταχυνόμενων πολιτικών εξελίξεων, η κυβέρνηση της ΝΔ θέλοντας να παρουσιάσει έργο, πίεζε την Εγνατία Α.Ε με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν ήδη αρκετές κακοτεχνίες και να υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στα τμήματα που έχουν παραδοθεί.
Στην αυριανή συνάντηση που θα έχω στα γραφεία της Εγνατίας Α.Ε, θα ζητήσω την επίλυση όλων των προβλημάτων που έχουν παραμείνει και την κάλυψη όλων των ελλείψεων, ιδιαίτερα στα συστήματα ασφαλείας".
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου