ΑΥΞΗΣΗ των επενδύσεων στο χώρο των μη ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών αναμένεται στο προσεχές χρονικό διάστημα, αφού πλέον η εμφάνιση και στην Ελλάδα καναλιών με αμιγώς ψυχαγωγικό περιεχόμενο, πέρα από τη μουσική, βρίσκεται προ των πυλών.
Τα ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα -τόσο από πλευράς τηλεθέασης, ειδικά στις νεαρές ηλικίες, όσο και από πλευράς εσόδων- που παρουσιάζει ο τηλεοπτικός σταθμός Star -του οποίου βεβαίως το περιεχόμενο δεν είναι αμιγώς ψυχαγωγικό-, έχουν «κεντρίσει» το ενδιαφέρον επιχειρηματιών του κλάδου, που εξετάζουν νέες επενδύσεις στο χώρο της ψυχαγωγίας.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα διερευνάται το ενδεχόμενο συνεργασίας και με ξένα κανάλια του είδους, των οποίων μάλιστα το τηλεοπτικό προϊόν, ήδη φτάνει και στους Ελληνες τηλεθεατές μέσω των δορυφορικών δικτύων.
Διευρυμένες δυνατότητες ιδιοκτησίας
Οι αυξημένες δυνατότητες ιδιοκτησίας που παρέχει ο ισχύων νόμος για τα ΜΜΕ στους επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν ειδικότερα στο χώρο της ψυχαγωγίας, αφήνει σημαντικά περιθώρια για τη δημιουργία ενός ισχυρού «μπλοκ» ΜΜΕ που θα αποτελείται από ψυχαγωγικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, ραδιοφωνικές επιχειρήσεις και lifestyle περιοδικά.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα ισχύοντα του ν. 3592/07, επιτρέπεται η συμμετοχή σε δύο μη ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Οι επιχειρήσεις του είδους -οι οποίες στο νέο περιβάλλον των Media είναι συμπληρωματικές-, δημιουργούν ένα δίκτυο Μέσων που αφορά κατά κύριο λόγο σε ηλικίες 13 - 24 ετών και οι οποίες έχουν την δυνατότητα να αντλήσουν έσοδα και από άλλες υπηρεσίες, πέραν της παραδοσιακής παροχής ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών.
Ειδικότερα όσον αφορά τις τηλεοπτικές δραστηριότητες με αντικείμενο την ψυχαγωγία -και οι οποίες τελευταία παρουσιάζουν ενδιαφέρον για επενδύσεις-, το περιεχόμενο τους, εκτός από την προαναφερθείσα ηλικιακή ομάδα, απευθύνεται και σε αρκετά μεγαλύτερες ηλικίες αποβλέποντας ουσιαστικά στο κοινό του μεγαλύτερου μέρους των πρωινών και μεσημεριανών τηλεοπτικών εκπομπών.
Ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια
Παράλληλα, η έλευση της ψηφιακής τηλεόρασης εκτιμάται ότι μεσοπρόθεσμα, θα πολλαπλασιάσει τις ανάγκες και τη ζήτηση για κανάλια θεματικού περιεχομένου και θα εκτινάξει το ενδιαφέρον για τη δημιουργία τέτοιου είδους τηλεοπτικών σταθμών.
Για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενοι σήμερα να επενδύσουν στο χώρο, επιδιώκουν συμφωνίες για τα δικαιώματα αποκλειστικής μετάδοσης ευρύτερα γνωστών -παγκοσμίως- τηλεοπτικών καναλιών, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσουν και μελλοντικά ένα σημαντικό μερίδιο, που θα προέρχεται και από την αναγνωρισιμότητα του brand name.
Αξίζει να σημειωθεί ότι επί του παρόντος -και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες- στην Ελλάδα παρά την αυξημένη ζήτηση -όπως αυτή τουλάχιστον καταγράφεται από τα νούμερα τηλεθέασης- δεν υπάρχει κανάλι που να ασχολείται αποκλειστικά με τα θέματα της showbiz, ενώ ακόμα και στο χώρο του Διαδικτύου, οι όποιες προσπάθειες στον τομέα αυτό, είναι μάλλον αποσπασματικές, κυρίως βεβαίως λόγω της χαμηλής διείσδυσης του συγκεκριμένου μέσου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου